Budowa nowego terminala kolejowego BCT w porcie w Gdyni

Budowa nowego terminala kolejowego BCT w porcie w Gdyni

Budowa nowego terminala kolejowego BCT w porcie w Gdyni
Budowa nowego terminala kolejowego BCT w Gdyni

Coraz to nowe inwestycje na terenie naszych portów idą pełną parą, najlepszym przykładem tego jest oddanie do użytku bardzo nowoczesnego kolejowego terminala na terenie portu w Gdyni. Ten największy w dotychczasowej historii portu projekt rozpoczął się kilka lat temu i obejmował modernizację i przebudowę całego terminala kolejowego. Został on wykonany przy udziale Zarządu Morskiego Portu, a prace dotyczyły głównie modernizacji i rozbudowy infrastruktury torowej na terenie tego miejsca. Spore znaczenie w tej inwestycji miało pozyskanie odpowiedniego dofinansowania. Inwestorzy otrzymali środki z jednego z funduszy europejskich, dzięki czemu można było kupić dwie wydajne suwnice do kompleksowej obsługi składu pociągów. Dzięki ich wykorzystaniu aktualne możliwości rozładunkowe utrzymują obecnie poziom pół miliona jednostek kontenerowych na rok, co daje ogromne możliwości rozwoju i współpracy z klientami z kraju i zagranicy. Otwarcie tego terminala ma też duże znaczenie dla rozwoju coraz chętniej wykorzystywanego w naszym kraju transportu intermodalnego.

Szef tego terminala swoich wywiadach bardzo podkreśla zwiększające się znaczenie intermodalnego transportu i jest bardzo zadowolony, że przez poczynione inwestycje Gdynia stała się mocno konkurencyjna pośród innych portów w tym rejonie. Jednocześnie podkreśla znaczenie owocnej współpracy między jego firmą i zarządem portu, dzięki poczynionym wcześniej porozumieniach w stu procentach się udało zaplanować i doprowadzić do końca budowę. Niezwykle ważnym elementem całości są opisywane wcześniej suwnice, które służą do rozładunku i załadunku kontenerów. Wyprodukowane one zostały przez firmę Kocks Krane i mogą pracować z wydajnością powyżej trzydziestu TEU w ciągu godziny. Dzięki dość sporej prędkości pracy a także rozbudowie układu torów w porcie dziennie terminal może obsłużyć do 24 pełnych pociągów. W ciągu całego roku daje to około pięćset tysięcy jednostek kontenerowych, co jest bardzo dobrym wynikiem, który daje całkiem spore możliwości na rozwój. Planowane są nowe inwestycje, między innymi doprowadzenie do terminala elektrycznej trakcji.
.